Dacia și Ford au livrat 560.000 de autovehicule în 2024, în valoare de peste 11,2 mld. euro
Articol publicat de ARGESFOCUS.RO - joi, 16 ianuarie 2025
România reuşeşte în premieră performanţa de a avea o producţie record de autovehicule pentru cel de-al treilea an consecutiv în 2024 şi trece în premieră bariera celor 560.000 de maşini, cu un avans de 10% faţă de recordul anterior din 2023.
Dacă până acum uzina Dacia contribuia semnificativ la creşterea producţiei, în 2024, pe lângă noul Duster, cei de la Ford Otosan au venit cu Puma facelift şi noile Transit şi Tourneo Courier.
Volumul record vine în condiţiile în care la nivel european producţia auto a fost puternic lovită, marcând un uşor declin faţă de 2023, iar concurenţa dinspre China pune tot mai mare presiune pe producţia europeană. Campionii creşterii producţiei sunt de departe cei de la Ford Otosan. O tranzacţie care a ridicat întrebări în 2022 s-a dovedit a fi pariul câştigător pentru România în condiţiile în care doar unităţile de producţie de sub „umbrela“ Ford Otosan au fost ocolite de restructurările anunţate de Ford Motor Company în Europa.
Mai mult, dacă în alte ţări europene uzinele Ford şi-au redus numărul angajaţilor, la noi uzina de la Craiova a crescut la peste 6.600 de salariaţi în urma recrutării a 1.300 de noi muncitori.
Astfel, intrarea uzinei de la Craiova în portofoliul Ford Otosan a adus în Bănie o producţie record de 250.670 de autovehicule în 2024, în creştere cu 31% faţă de 2023. 2024 a fost un an complet pentru Courier, noua utilitară din gama Ford. Mai departe, a doua jumătate a anului a adus Puma facelift, cel mai bine vândut Ford din Europa şi cea mai bine vândută maşină din UK, unde merg aproape o tremie dintre maşinile produse la Craiova. Mai mult, Puma a reprezentat în primele 9 luni din 2024 aproape 40% din vânzările Ford din Europa.
Producţia Ford Otosan din 2024 a fost completată de cea a Dacia, care s-a ridicat la circa 310.000 de maşini volum sub cel din 2023, dar care vine în condiţiile în care uzina pregăteşte deja noul Bigster, iar Sandero a plecat alături de Jogger în Maroc. Miza anului 2025 va fi Bigster, primul SUV compact al Dacia care poate duce uzina de la Mioveni spre capacitatea sa maximă de 350.000 de maşini.









