Transfăgărăşanul, proiect militar!
Considerat de mulţi drept una dintre cele mai mari realizări ale perioadei comuniste, Transfăgărăşanul nu a fost gândit la început ca un drum turistic, aşa cum este acum.
Rrealizarea Transfăgărăşanului a avut la bază calcule militare. Nicolae Ceauşescu trăia cu teama că România ar fi următoarea ţintă a URSS, după invazia sovieticilor în Cehoslovacia (în 1968) şi ţinea să fie pregătit strategic pentru înaintarea rapidă a trupelor militare româneşti prin nord, fiindcă până la realizarea Transfăgărăşanului, traversarea Făgăraşilor prin acea zonă nu se putea face nici măcar călare.
Militarii au fost şi cei care au lucrat cel mai mult, din martie 1970, până în septembrie 1974, la acest drum care face, prin munţi, legătura între Sibiu şi Piteşti. Statisticile oficiale au înregistrat doar 40 de militari striviţi sub stâncile ce se rostogoleau de-a valma, prăbuşiti în hăurile dintre versanţi, ori surprinşi de avalanşe, dar se spune că numărul celor decedaţi ar fi fost, de fapt, mult mai mare.
Drumul ajunge la 2.042 de metri şi şerpuieşte peste 830 podeţe şi 27 viaducte.











