1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Simona Bucura-Oprescu, deputat PSD: Noul Cod Administrativ, un pas înainte pentru administrația publică din România

simona codCamera Deputaților a adoptat în această săptămână noul Cod Administrativ, un pachet legislativ care să sprijine administrației publice locale și centrale un cadru mai clar și adaptat realităților României de azi.

Noul Cod Administrativ s-a născut plecând de la 21 de acte normative modificate, completate și armonizate.

"Țin să mulțumesc structurilor asociative –Asociația Comunelor din România, Asociația Orașelor din România, Asociația Municipiilor din România, primarului general al Capitalei, Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România, Asociația Prefecților și Subprefecților din România -, Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru eforturile pe care le-au făcut atât prin prezența în perioada dezbaterilor în comisie, dar mai ales prin punctele de vedere valoroase care au reprezentat o resursă importantă pentru comisie" adeclarat Simona Bucura Oprescu, deputat de Argeş, unul dintre iniţiatorii legii.

Codul Administrativ adoptat de către Parlament este un pas înainte pentru administrația publică din România. Au fost rezolvate multe probleme de care s-au plâns de-a lungul anilor mai toți primarii, indiferent de culoarea lor politică. Au fost transpuse în lege elemente ce țin de descentralizare, adică de mutarea deciziilor mai aproape de oameni. Nu în ultimul rând, au fost îndepărtate contradicțiile legislative care făceau imposibilă uneori aplicarea legii.

Documentul elimină o serie de prevederi care permiteau chiar abuzuri la adresa aleşilor. Sunt stabilite o procedură cadru privind licitaţia publică pentru închirierea bunurilor, reglementări privind proprietatea publică sau privată şi pentru vânzare, se aduc clarificări privind concesionarea, închirierea şi darea în folosinţă gratuită, iar darea în administrare a domeniului public este detaliată (conţinut, drepturi şi obligaţii). Rămâne în vigoare prevederea conform căreia vânzarea sau cumpărarea unor bunuri din patrimoniu pot fi făcute, ca și până acum, cu voturi a două treimi dintre consilieri. Se simplifică mai multe proceduri birocratice, procedura de atestare fiind un exemplu. Încă o prevedere importantă este cea legată de redevențe. Astfel, 40% din sumele încasate ca redevență vor rămâne la primării, 40% vor merge la Consiliul Județean și doar 20% la Guvern. Sunt detaliate mult mai clar și mai realist responsabilitățile pe care le au prefecții, managerii din deconcentrate și decidenții din administrația publică centrală. Obiectivul este ca toată administrația să funcționeze unitar și să poată implementa programul de guvernare al Executivului, oricare ar fi acesta.

În ceea ce priveşte administraţia publică locală şi funcţionarii, cele mai importante prevederi sunt:

– Este necesară majoritatea absolută, şi nu cu majoritatea calificată, adică două treimi, ca în prezent, a consilierilor locali pentru aprobarea hotărârilor privind bugetul local, contractarea de împrumuturi, hotărârilor prin care se stabilesc impozite şi taxe locale, celor privind participarea la programe de dezvoltare judeţeană, regională, zonală sau de cooperare transfrontalieră şi în cazul celor privind organizarea şi dezvoltarea urbanistică a localităţilor şi amenajarea teritoriului. De asemenea, sunt vizate şi hotărârile privind asocierea sau cooperarea cu alte autorităţi publice, cu persoane juridice române sau străine;
– Este interzisă utilizarea funcţiei de funcţionar public în acţiuni publicitare pentru promovarea unei activităţi comerciale, precum şi în scopuri electorale;
– Răspunderea pentru actele administrative este clarificată, în sensul că aleşii vor răspunde doar pentru oportunitate;
– Administratorul Public va avea un mandat limitat pe perioada mandatului primarului sau preşedintelui Consiliului Judeţean şi va fi numit sau revocat, după caz, prin decizie a primarului sau preşedintelui de Consiliu Judeţean;
– Secretarul primăriei sau judeţului va fi în aparatul de specialitate al primarului sau preşedintelui Consiliului Judeţean (în subordinea acestuia);
– Administrarea domeniului public se va face în urma unor hotărâri care să aibă 50% plus 1 din voturi;
– Primarii vor putea fi şi persoane fizice autorizate sau în asociaţii familiale;
– Serviciul Înmatriculări şi Permise va fi descentralizat, trecând la Consiliul judeţean cu suportul de specialitate al MAI;
– Se fac clarificări privind conflictul de interese (care reduce impactul până la rudele de gradul II, nu până la gradul IV cum era până acum);
– Primarii, viceprimarii, președinții și vicepreședinții consiliilor județene vor putea beneficia de indemnizații limită de vârstă.

Nu în ultimul rând, referitor la funcţia publică merită menţionate următoarele aspecte:

– Avizarea organigramei de către ANFP doar în cazul în care se modifică numărul de angajaţi şi funcţiile de conducere;
– Obligaţia doar de a informa ANFP pentru examene şi solicitare de reprezentanţi la cerere;
– Evaluarea şi testarea funcţionarilor publici sunt clarificate;
– Examenul naţional cu 2 etape doar pentru administraţia publică centrală.

"Doresc să subliniez faptul că acest Cod Administrativ a fost elaborat ținând cont sugestiile și solicitările aleșilor de la toate partidele politice. Cine încearcă să dea orice altă conotație acestui Cod Administrativ vrea, de fapt, să facă scandal doar pentru a apărea în presă, pentru că, nu-i așa, e mai simplu să faci scandal, decât să construiești! PSD însă construiește!" a declarat Simona Bucura-Oprescu.

Legea ajutorului social, promulgată! S-a zis cu lenea și pomenile de la stat! Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea prin care persoanele asistate social vor pierde ajutorul financiar acordat de stat dacă refuză un loc de muncă. Vorbim aici despre persoanele obişnuite să încaseze ajutorul social din partea statului. Conform noilor reglementări cine refuză un loc de muncă nu va...
Deputatul ALDE Andrei Gerea afirmă că nu se mai impune suspendarea lui Iohannis Vicepreşedintele ALDE Andrei Gerea a declarat marţi că din punctul lui de vedere nu se mai impune acum suspendarea preşedintelui Klaus Iohannis. "Noi în ALDE nu am discutat de suspendarea preşedintelui, decât acesta legat de refuzul de a semna decretul de revocare a doamnei Kovesi din fruntea DNA. Alte subie...
Andrei Gerea despre o nouă ordonanță privind amnistia: O minciună! Vicepreședintele ALDE Andrei Gerea susține că informația apărută în spațiul public conform căreia Guvernul ar pregăti o nouă ordonanță de urgență de amnistie și grațiere este o minciună. Chestorul Camerei Deputaților afirmă că se încearcă manipularea cetățenilor pentru a determina, pe stare emoțională, ieșir...
Din 3 septembrie, deputatul PSD Simona Bucura Oprescu reia audienţele Începînd cu 3 septembrie 2018, se reiau audiențele la Cabinetul Parlamentar al deputatului Simona Bucura-Oprescu, în Pitești, la cabinetul din Palatul Administrativ, Piața Vasile Milea, nr.1, etaj 3, camera 122, în fiecare vineri începând cu ora 900, iar în Mioveni, în fiecare vineri, începând cu orele 1700, ...
Deputatul Simona Bucura Oprescu, interpelare privind Autostrada Piteşti-Sibiu Deputatul PSD de Argeş Simona Bucura Oprescu a formulat o interpelare către ministrul Transporturilor, Lucian Şova, privind soarta autostrăzii Piteşti – Sibiu. Întrebarea a fost depusă la Camera Deputaţilor, iar spusele Simonei Bucura Oprescu exprimă preocuparea pentru acest subiect de maximă importanţă pen...
Deputatul Simona Bucura Oprescu îl taxează pe ministrul Transporturilor, pe tema autostrăzii Piteşti... În sesiunea extraordinară a Parlamentului, deputatul de Argeş al PSD Simona Bucura Oprescu a formulat o întrebare dură către ministrul Transporturilor, Lucian Şova, privind soarta autostrăzii Piteşti – Sibiu. Întrebarea a fost depusă la Camera Deputaţilor, iar spusele Simonei Bucura Oprescu exprimă preocupar...
Simona Bucura-Oprescu, deputat PSD: Noul Cod Administrativ, un pas înainte pentru administrația publ... Camera Deputaților a adoptat în această săptămână noul Cod Administrativ, un pachet legislativ care să sprijine administrației publice locale și centrale un cadru mai clar și adaptat realităților României de azi. Noul Cod Administrativ s-a născut plecând de la 21 de acte normative modificate, completate și a...
Andrei Gerea: Lupta împotriva corupției nu se dă cu mijloace ilegale ALDE și PSD au inițiat un proiect de lege care prevede că la data intrării în vigoare a legii, toate documentele clasificate în baza deciziei CSAT nr. 17/2005 – inclusiv cele similare cu protocoalele încheiate de Serviciul Român de Informații cu DNA care au permis abuzuri împotriva cetățenilor -, vor fi decla...
Daniel Zamfir la ALDE! Gerea, reacție dură pentru Orban după noile achiziții Andrei Gerea și Călin Popescu Tăriceanu sunt în ofensivă totală. Nume grele din PNL trec la ALDE! Deputatul Andrei Gerea – vicepreședinte al ALDE – a oferit luni o declarație pentru PSnews.ro despre recentele sosiri în Alianța Liberalilor și Democraților din Partidul Național Liberal (PNL). Este vorba despre...
Secretarul de stat Robert Tudorache și consilierii locali ALDE, întâlnire cu cetățenii din Găvana II... Campania "Consilierul de pe Strada Ta" a continuat. Președintele ALDE Pitești, secretarul de stat Robert Tudorache, a condus echipa formată din consilierii locali Ionuț Zidaru și Daniel Florea, consilierii deputatului Andrei Gerea și vicepreședinții Adrian Pica și Cătălin Gherzan. De această dată, echipa ALDE...
Şoc la Judeţean! Medicul Gheorghe Frătoaica, acuzat că şi-a bătut joc de un bolnav de cancer 18.10.2018, articol scris de Neluţu Dinu În timp ce guvernanţii organizează referendumuri inutile şi trec justiţia pe persoană fizică, sistemul sanitar din România a ajuns în punctul cel mai de jos. Poate că este nedrept să generalizăm, ...
IPJ Argeş s-a dotat cu autospeciale noi 24 de autospeciale destinate structurilor de ordine publică și rutieră și o autospecială pentru structura de arest au intrat în dotarea Inspectoratului de Poliție Județean Argeș, contribuind astfel la îmbunătățirea modului în care polițiști...
Piteştiul rămâne fără apă. Vezi cartierele afectate! Societatea Apă Canal 2000 SA Piteşti anunţă că, din cauza complexităţii lucrărilor necesare pentru remedierea avariei din Piteşti, bulevardul Republicii, furnizarea apei potabile este întreruptă şi astăzi 9 octombrie 2018, până la ora 15, f...
Joi, 27 septembrie, de la ora 17.00, va avea loc şedinţa publică ordinară a Consiliului Local Mioven... Vor fi discutate, printre altele, aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Mioveni pe anul 2018; aprobarea metodologiei de acordare a serviciilor de îngrijire la domiciliu a persoanelor vârstnice; aprobarea Reg...
Mioveni: 1 octombrie, ultima zi de plată, fără majorări de întârziere, a impozitelor şi taxelor loca... Locuitorii orașului Mioveni care nu şi-au achitat încă impozitele și taxele locale mai au încă vreme până luni, 1 octombrie, când ar fi ultima zi de plată. Potrivit Codului Fiscal, cele două termene de scadenţă pentru impozitele locale sun...
Karatiştii din Mioveni, în top la Cupa Băniei Sportivii secţiei de karate a CS Dacia Mioveni 2012 au participat sâmbătă, 29 septembrie 2018, la Cupa "Băniei - Petrache Trişcu". 5 medalii de aur, una de argint, 9 de bronz -acesta este bilanţul lotului din Mioveni la această competiție....
Voleibalistele de la CS Dacia Mioveni încep campionatul Voleibalistele CS Dacia Mioveni 2012 vor juca în prima etapă a Campionatului Național (Divizia Cadete) cu LPS Viitorul Pitești, duminică, 30 septembrie 2018. Partida va începe la ora 13.00 și se va disputa în sala de sport a Școlii Nr. 16 ...
 
salubritate 1
 







Ziare Online

Primaria Mioveni

Primaria Bascov

Ziare
 
salubritate2000