1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Bogdan Ivan îi taxează pe Dragnea și Tăriceanu după vizita la Dacia: impertinență maximă!

bogdan ivan daciaBogdan Ivan, preşedintele Pro România Argeş, consideră că vizita pe care liderii Guvernului PSD-ALDE, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au desfășurat-o ieri în județul Argeș, la uzina Dacia din Mioveni reprezintă doar o dovadă clară a sfidării cu care aceștia tratează segmente importante ce țin de dezvoltarea României.

"Liviu Dragnea, liderul PSD şi preşedintele Camerei Deputaților, și Călin Popescu Tăriceanu, liderul ALDE şi preşedintele Senatului, conducătorii coaliției de guvernare, au vizitat, cu impertineță, uzina, în condițiile în care, din cauza legislației promovate de Guvernul PSD – ALDE România a importat, în 2017, peste 350.000 de mașini second-hand, vechi și foarte vechi.

Numărul record de mașini second-hand înmatriculate în țara noastră în acest an arată cum Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu "luptă cu succes" pentru ca România să devină gropa de gunoi a Europei. România are nevoie de o legislație de mediu care să încurajeze achiziția de automobile noi și industria constructoare de mașini, așa cum este uzina Dacia, companie ce are nevoie, printre altele, și de autostrăzi.

Directorul Dacia, Yves Caracatzanis, a cerut, ieri, liderilor PSD – ALDE, drumuri pe care să își poată transporta produsele, dar și stabilitate legislativă. În tot acest timp, însă, România este introdusă într-un haos legislativ şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, face zob construcția autostrăzilor din România.

Recent, acesta a declarat că au fost scoase la licitație proiecte în valoare de 3 miliarde de euro. Ministrul Cuc nu a precizat, însă, că toate obiectivele scoase la licitație au clauze rezolutorii care permit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să nu semneze contractul decât "cu firmele agreate". Prin aceste clauze, Ministerul Transporturilor încalcă legislația în vigoare, despre care recunoaște că prezintă grave nereguli, demarează licitații ale căror documentații sunt incomplete, dovedește incompetență și incapacitate.

Potrivit Ministerului Transporturilor proiectele lansate în cursul anului 2017 au una, două sau chiar trei clauze rezolutorii:

1.Încheierea contractului este condiționată de obținerea/ aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidența legislatiei privind finanțele publice. În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, AC va aplica art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016 (anularea procedurii de atribuire), fiind imposibilă încheierea contractului.

2. AC (Autoritatea Contractantă – CNAIR) nu va atribui contractul decât în situația în care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiție va fi rectificată/actualizată. În lipsa rectificării/actualizării indicatorilor tehnico-economici, aprobați prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016 (anularea procedurii de atribuire).

3. Autoritatea Contractantă nu va atribui contractul decât după obținerea Acordului de Mediu. În lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractantă va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016 (anularea procedurii de atribuire).

Printre cele 13 obiective scoase la licitație de către Ministerul Transporturilor se regăsesc și loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu, proiect de care uzina Dacia are foarte mare nevoie și care conține mai multe clauze rezolutorii. Concret, prin aceste clauze, Ministerul recunoaște că nu are asigurată sursa de finanțare nici de la bugetul de stat, nici din fonduri europene nerambursabile pentru aceste obiective de investiții.

De asemenea, reprezentanții Ministerului Transporturilor recunosc că încalcă legea finanțelor publice 500/2002 (art. 42 și art. 43) deoarece scot la licitație obiective de investitii ai căror indicatori tehnico economici nu au fost încă actualizați/rectificați prin Hotărâri de Guvern.

Prin urmare, un obiectiv nu poate fi inclus în programul de investitți și respectiv în bugetul anual, decât dacă, în prealabil, documentația tehnico-economică aferentă acelui obiectiv de investiții a fost elaborată și aprobată conform legislației în vigoare. Mai exact, proiectele care nu au aprobați indicatorii tehnico-economici nu pot fi incluse în programul de investiții și nici în buget.

Conform clauzelor rezolutorii, CNAIR poate să anuleze licitația prin invocarea art. 212, alin 1, lit c) care se referă la faptul că o licitație poate fi anulată dacă există nereguli grave în raport cu legislația în vigoare. Prin urmare, CNAIR recunoaște că documentația prezentată conține nereguli grave în raport cu legislația în vigoare în toate cele 13 obiective scoase la licitație.

O altă clauză rezolutorie introdusă de Ministerul Transporturilor face referire la existenţa Acordului de Mediu. Contractul va putea fi atribuit doar dacă există acest acord ce se obține, însă, doar dacă studiul de fezabilitate este finalizat.

Ca Avizul de Mediu, de exemplu, pentru Autostrada Pitești-Sibiu să fie obținut, în primul rând trebuie să fie finalizat studiul de fezabilitate pentru toate cele 6 loturi, nu doar pentru loturile 1 și 5 care au fost scoase la licitație.

Conform acestei clauze, pentru ca loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești – Sibiu să fie contractate, trebuie să existe Acordul de Mediu. Prin urmare câștigătorii licitațiilor loturilor 1 și 5 vor trebui să aștepte, pe de-o parte finalizarea studiului de fezabilitate pentru toate loturile, iar pe de altă parte, Avizul de Mediu, pentru care în România se așteaptă între 6 și 12 luni, cel puțin. Încă un motiv în plus toate pentru care loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu riscă să nu fie contractate potrivit acestor proceduri, incomplete și neconforme, care relevă incompetență în raport cu legislația în vigoare.

Reprezentanții Ministerului Transportului au prezentat pe SEAP documentații incomplete, care nu respectă legislația în vigoare, ceea ce înseamnă bulversarea participanților la licitații, înseamnă implicit amânări foarte mari din cauza numeroaselor solicitări de clarificari și contestații. la Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

Prin demararea licitațiilor, reprezentanții Ministerului Transporturilor vor să demonstreze că există preocupare și interes pentru realizarea infrastructurii de transport rutier din România. Din păcate, demonstrează că nu cunosc legislația, din moment ce nu o respectă, demonstrează incompetență, incapacitate instituțională, dar și că, poate, există interese ascunse dat fiind faptul că aceste clauze rezolutorii le permit reprezentanților Ministerului ca în cazul în care o companie câștigă licitația, contractul să nu fie semnat pentru că și-au creat posibilitatea să încheie contracte doar cu firmele care fac parte din categoria societăților "cu care trebuie semnate contracte". România riscă, însă, prin aceste acțiuni ale reprezentanților Ministerului Transporturilor, să rămână fără banii europeni pentru investițiile din infrastructură.

"Guvernul PSD – ALDE impune un sistem legislativ și acționează astfel încât sunt puse piedici unor brand-uri naționale și dezvoltării mediului privat. În schimb, principala preocupare a coaliției de guvernare este creșterea salariilor din administrația publică. Persiflarea cu care cei doi lideri ai guvernării, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au desfășurat vizita la uzina Dacia din Mioveni demosntrează încă o data lipsa de interes față de cele mai importante segmente ce țin de dezvoltarea României.

Pro România Argeș cere coaliției de guvernare PSD – ALDE să înceteze cu toate aceste acte de sfidare și să ia măsuri concrete pentru ca țara noastră să aibă o legislație stabilă și o infrastructură dezvoltată pentru bunul mers al economie", a precizat Marius Bogdan Ivan, preşedintele Pro România Argeş.

Andrei Gerea: Iohannis trebuia să o revoce pe Laura Codruța Kovesi Curtea Constituţională a României a admis sesizarea formulată de Guvern şi susţinută în faţa judecătorilor CCR de către ministrul Justiţiei, Tudorel Toader. Curtea Constituțională a României a admis sesizarea Guvernului privind decizia de nerevocare din funcție a șefei DNA, Laura Codruța Kovesi, de către preș...
Tăriceanu și Gerea au premiat un consilier local argeșean Având drept moto ,,România împreună, 100 de ani şi de acum înainte", în weekendul care s-a încheiat a avut loc prima Gală a Premiilor Tineretului Alianţei Liberalilor şi Democraţilor. Evenimentul s-a desfășurat la Palatul Parlamentului și a antrenat peste 1.300 de reprezentanţi ai TLDE. Preşedintele ALDE Că...
Deputatul Gerea şi ministrul Mediului, reacţie dură în cazul deşeurilor de la Ştefăneşti Deputatul Andrei Gerea și ministrul Mediului Grațiela Gavrilescu au reacționat dur în scandalul deșeurilor menajere din Ștefănești. Vicepreședintele ALDE Andrei Gerea le atrage atenția autorităților din Argeș și operatorilor depozitului de deșeuri din Ștefănești să ia toate măsurile pentru conformarea în conc...
Andrei Gerea îl atacă pe Ludovic Orban: Te-ai transformat în sluga sistemului! Vicepreședintele ALDE Andrei Gerea a avut un atac dur la adresa președintelui PNL Ludovic Orban, după ce acesta a depus o plângere penală împotriva primului ministru în urma scandalului unei posibile mutări a ambasadei României din Israel la Ierusalim, așa cum au făcut și SUA. Deputatul de Argeș susține că,...
Adrian Janță, Pro România Argeș: Și cetățenii din Centru plătesc impozite și taxe locale! Adrian Janță, vicepreședinte al Organizației de Tineret a Pro România Argeș, critică modul în care a ajuns să arate, din cauza neimplicării autorităților locale, parcarea din spatele magazinului Fortuna, din centrul orașului. "Să fii șofer și să fii nevoit să îți lași mașina în parcarea din spatele magazinul...
Adrian Janţă, Pro România Argeş: Asistații social, necesari politicienilor la alegeri Adrian Janţă, membru al Partidului Pro România Argeş, a criticat în termeni duri politica instituţiilor statului în materie de asistaţi social. Acesta susţine că legislaţia încurajează nemunca, sugerând, totodată, că beneficiarii ajutoarelor sociale reprezintă un important bazin electoral pentru partide. "Es...
Andrei Gerea, deputat ALDE Argeş: Unirea Basarabiei cu România, un deziderat realizabil Parlamentul de la Bucureşti a adoptat marţi Declaraţia pentru celebrarea Unirii Basarabiei cu Ţara Mamă, România. Andrei Gerea, chestor al Camerei Deputaților a catalogat declarația Parlamentului de la București ca pe un prim pas, realizabil, al reunirii Basarabiei cu România, într-un viitor nu foarte îndepăr...
Adrian Janţă, membru Pro România Argeş, mesaj de Paşti Tuturor argeşenilor care sărbătoresc Paştele, le doresc să întâmpine Învierea Domnului cu bucurie şi linişte sufletească. Vă urez sănătate, linişte şi să vă bucuraţi alături de familie şi de toţi cei dragi de spiritul sfânt al acestei zile! Hristos a Înviat! 
Şeful OT Pro România Argeş vă transmite Hristos a Înviat! Anin Nicolae Bucurel, preşedintele Organizaţiei de Tineret a Partidului Pro România, a transmis argeşenilor un mesaj cu ocazia Sărbătorilor Pascale. Vă doresc ca această mare sărbătoare a creştinătăţii să vă aducă în inimă numai armonie, fericire și dragoste. Fie ca Lumina Sfântă să vă pătrundă în suflet și...
Şeful OT Pro România este categoric: E nevoie de un partid care să ţină cu oamenii! „Dacă răbdăm suntem victime, dacă tăcem suntem complici. Trebuie să înţelegem că nimeni nu o să schimbe o clasa politică, dacă nu se va găsi cineva care să ia taurul de coarne", aceasta este concluzia la care a ajuns Anin Nicolae Bucurel, preşedintele Organizaţiei de Tineret a Partidului Pro România Argeş. „...
Mai puţini alegători Numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 mai 2018 este de 18.902.684, cu 2.226 mai puțini față de ultima informare publică realizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pe această temă. ...
Senatorii au votat Codul de procedură penală Senatorii au votat în plen Codul de procedură penală. Camera Deputaților este for decizional. Au fost 74 de voturi pentru și 28 de voturi împotrivă. Nu au fost multe dezbateri pe acest proiect.  Opoziția a criticat proiectul, arătând ...
Robert Tudorache, în China la un seminar dedicat cooperării economice cu țările din Europa Centrală ... Președintele ALDE Pitești Robert Tudorache a fost prezent, în calitate de secretar de stat în cadrul Ministerului Energiei, într-o vizită de lucru de 10 zile în China. Robert Tudorache a participat la Beijing la "Belt and Road International...
Prelucrarea datelor cu caracter personal ale beneficiarilor S.C. APĂ CANAL 2000 S.A. Piteşti S.C. APĂ CANAL 2000 S.A., cu sediul social în B-dul I.C. Brătianu nr. 24A, înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J03/185/2000, CUI 13009001, în vederea prestării serviului public de alimentare cu apă şi canalizare, precum şi pentru p...
Speranțele secției de volei a CS Dacia Mioveni 2012 au fost felicitate astăzi Speranțele secției de volei a CS Dacia Mioveni 2012 au fost felicitate astăzi, în ședința de Consiliu Local, pentru performanța obținută la Turneul Final al Campionatului Național de Volei, de la Iași, unde s-au clasat pe locul III. Obține...
Premii pentru înotătorii din Mioveni CS Dacia Mioveni 2012 a participat cu 7 sportivi ai secției de înot, antrenați de Instructor Andreea Andrei si Prof Viorel Ciobanu, la cea de-a IV-a ediție a Cupei Total Sport Art, desfășurată la Bazinul Olimpic din Pitești, în 12 mai 2018....
 
salubritate 1
 







Ziare Online

Primaria Mioveni

Primaria Bascov

Ziare
 
salubritate2000