1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Bogdan Ivan îi taxează pe Dragnea și Tăriceanu după vizita la Dacia: impertinență maximă!

bogdan ivan daciaBogdan Ivan, preşedintele Pro România Argeş, consideră că vizita pe care liderii Guvernului PSD-ALDE, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au desfășurat-o ieri în județul Argeș, la uzina Dacia din Mioveni reprezintă doar o dovadă clară a sfidării cu care aceștia tratează segmente importante ce țin de dezvoltarea României.

"Liviu Dragnea, liderul PSD şi preşedintele Camerei Deputaților, și Călin Popescu Tăriceanu, liderul ALDE şi preşedintele Senatului, conducătorii coaliției de guvernare, au vizitat, cu impertineță, uzina, în condițiile în care, din cauza legislației promovate de Guvernul PSD – ALDE România a importat, în 2017, peste 350.000 de mașini second-hand, vechi și foarte vechi.

Numărul record de mașini second-hand înmatriculate în țara noastră în acest an arată cum Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu "luptă cu succes" pentru ca România să devină gropa de gunoi a Europei. România are nevoie de o legislație de mediu care să încurajeze achiziția de automobile noi și industria constructoare de mașini, așa cum este uzina Dacia, companie ce are nevoie, printre altele, și de autostrăzi.

Directorul Dacia, Yves Caracatzanis, a cerut, ieri, liderilor PSD – ALDE, drumuri pe care să își poată transporta produsele, dar și stabilitate legislativă. În tot acest timp, însă, România este introdusă într-un haos legislativ şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, face zob construcția autostrăzilor din România.

Recent, acesta a declarat că au fost scoase la licitație proiecte în valoare de 3 miliarde de euro. Ministrul Cuc nu a precizat, însă, că toate obiectivele scoase la licitație au clauze rezolutorii care permit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să nu semneze contractul decât "cu firmele agreate". Prin aceste clauze, Ministerul Transporturilor încalcă legislația în vigoare, despre care recunoaște că prezintă grave nereguli, demarează licitații ale căror documentații sunt incomplete, dovedește incompetență și incapacitate.

Potrivit Ministerului Transporturilor proiectele lansate în cursul anului 2017 au una, două sau chiar trei clauze rezolutorii:

1.Încheierea contractului este condiționată de obținerea/ aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidența legislatiei privind finanțele publice. În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, AC va aplica art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016 (anularea procedurii de atribuire), fiind imposibilă încheierea contractului.

2. AC (Autoritatea Contractantă – CNAIR) nu va atribui contractul decât în situația în care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiție va fi rectificată/actualizată. În lipsa rectificării/actualizării indicatorilor tehnico-economici, aprobați prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016 (anularea procedurii de atribuire).

3. Autoritatea Contractantă nu va atribui contractul decât după obținerea Acordului de Mediu. În lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractantă va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016 (anularea procedurii de atribuire).

Printre cele 13 obiective scoase la licitație de către Ministerul Transporturilor se regăsesc și loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu, proiect de care uzina Dacia are foarte mare nevoie și care conține mai multe clauze rezolutorii. Concret, prin aceste clauze, Ministerul recunoaște că nu are asigurată sursa de finanțare nici de la bugetul de stat, nici din fonduri europene nerambursabile pentru aceste obiective de investiții.

De asemenea, reprezentanții Ministerului Transporturilor recunosc că încalcă legea finanțelor publice 500/2002 (art. 42 și art. 43) deoarece scot la licitație obiective de investitii ai căror indicatori tehnico economici nu au fost încă actualizați/rectificați prin Hotărâri de Guvern.

Prin urmare, un obiectiv nu poate fi inclus în programul de investitți și respectiv în bugetul anual, decât dacă, în prealabil, documentația tehnico-economică aferentă acelui obiectiv de investiții a fost elaborată și aprobată conform legislației în vigoare. Mai exact, proiectele care nu au aprobați indicatorii tehnico-economici nu pot fi incluse în programul de investiții și nici în buget.

Conform clauzelor rezolutorii, CNAIR poate să anuleze licitația prin invocarea art. 212, alin 1, lit c) care se referă la faptul că o licitație poate fi anulată dacă există nereguli grave în raport cu legislația în vigoare. Prin urmare, CNAIR recunoaște că documentația prezentată conține nereguli grave în raport cu legislația în vigoare în toate cele 13 obiective scoase la licitație.

O altă clauză rezolutorie introdusă de Ministerul Transporturilor face referire la existenţa Acordului de Mediu. Contractul va putea fi atribuit doar dacă există acest acord ce se obține, însă, doar dacă studiul de fezabilitate este finalizat.

Ca Avizul de Mediu, de exemplu, pentru Autostrada Pitești-Sibiu să fie obținut, în primul rând trebuie să fie finalizat studiul de fezabilitate pentru toate cele 6 loturi, nu doar pentru loturile 1 și 5 care au fost scoase la licitație.

Conform acestei clauze, pentru ca loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești – Sibiu să fie contractate, trebuie să existe Acordul de Mediu. Prin urmare câștigătorii licitațiilor loturilor 1 și 5 vor trebui să aștepte, pe de-o parte finalizarea studiului de fezabilitate pentru toate loturile, iar pe de altă parte, Avizul de Mediu, pentru care în România se așteaptă între 6 și 12 luni, cel puțin. Încă un motiv în plus toate pentru care loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu riscă să nu fie contractate potrivit acestor proceduri, incomplete și neconforme, care relevă incompetență în raport cu legislația în vigoare.

Reprezentanții Ministerului Transportului au prezentat pe SEAP documentații incomplete, care nu respectă legislația în vigoare, ceea ce înseamnă bulversarea participanților la licitații, înseamnă implicit amânări foarte mari din cauza numeroaselor solicitări de clarificari și contestații. la Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

Prin demararea licitațiilor, reprezentanții Ministerului Transporturilor vor să demonstreze că există preocupare și interes pentru realizarea infrastructurii de transport rutier din România. Din păcate, demonstrează că nu cunosc legislația, din moment ce nu o respectă, demonstrează incompetență, incapacitate instituțională, dar și că, poate, există interese ascunse dat fiind faptul că aceste clauze rezolutorii le permit reprezentanților Ministerului ca în cazul în care o companie câștigă licitația, contractul să nu fie semnat pentru că și-au creat posibilitatea să încheie contracte doar cu firmele care fac parte din categoria societăților "cu care trebuie semnate contracte". România riscă, însă, prin aceste acțiuni ale reprezentanților Ministerului Transporturilor, să rămână fără banii europeni pentru investițiile din infrastructură.

"Guvernul PSD – ALDE impune un sistem legislativ și acționează astfel încât sunt puse piedici unor brand-uri naționale și dezvoltării mediului privat. În schimb, principala preocupare a coaliției de guvernare este creșterea salariilor din administrația publică. Persiflarea cu care cei doi lideri ai guvernării, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au desfășurat vizita la uzina Dacia din Mioveni demosntrează încă o data lipsa de interes față de cele mai importante segmente ce țin de dezvoltarea României.

Pro România Argeș cere coaliției de guvernare PSD – ALDE să înceteze cu toate aceste acte de sfidare și să ia măsuri concrete pentru ca țara noastră să aibă o legislație stabilă și o infrastructură dezvoltată pentru bunul mers al economie", a precizat Marius Bogdan Ivan, preşedintele Pro România Argeş.

Legislaţia antidrog, pe agenda deputatului PSD Simona Bucura Oprescu În cadrul unei recente declaraţii politice, deputatul de Argeş al PSD Simona Bucura Oprescu a solicitat elaborarea unor legi menite să diminueze fenomenul consumului de droguri, în special în rândul tinerilor. Simona Bucura Oprescu precizează că „una dintre problemele importante cu care se confruntă România ...
Deputatul Andrei Gerea: Penalul Ludovic Orban a devenit marioneta statului paralel Clasa politică se împarte azi între cei care susțin lupta pentru un stat de drept, pentru o justiție independentă și corectă, și cei care apără instituțiile de forță, statul paralel, în speranța obținerii unei clemențe din partea acestora. Ieri, prin dezbaterea care a fost organizată de Grupul pentru Dialog ...
Seminar regional de comunicare online la sediul ALDE Argeş În acest week-end,la Pitești, la sediul partidului, a avut loc cel de-al treilea seminar regional de comunicare online organizat de către Institutul de Studii Liberare în parteneriat cu Alianța Liberal-Democraților din Europa(ALDE). Au participat reprezentanți din șapte județe (Argeș, Vâlcea, Teleorman, Dâm...
Andrei Gerea, atac la Iohannis: Nu dă doi bani pe istoria adevăratului PNL! Vicepreședintele ALDE Andrei Gerea critică gestul președintelui Klaus Iohannis de a ataca la Curtea Constituțională legea prin care statul este obligat să cumpere Domeniul Florica, pentru a rămâne în administrarea autorităților. "Vă readuc aminte că această lege a fost adoptată în unanimitate în Camera Deput...
Andrei Gerea: PNL și Orban iau în brațe sistemul lăsat moștenire de Băsescu! Deputatul ALDE Andrei Gerea consideră că "PNL și liderul său devin tot mai vocali în apărarea sistemului ocult construit de Traian Băsescu și păstorit astăzi de Klaus Iohannis. Ludovic Orban devine ridicol transformându-se într-un apărător al instituțiilor de forță, al procuraturii care anul trecut îi punea o...
Andrei Gerea, vicepreședinte ALDE: Brătienii au unit din nou Parlamentul României! Proiectul de lege privind achițizionarea domeniului Vilei Florica a fost adoptat astăzi în Camera Deputaților, cu unanimitate de voturi. Conform actului normativ, ansamblul Brătienilor de la Ștefănești va fi achiziţionat din fonduri de la bugetul de stat, urmând ca ulterior Ministerul Culturii și Identităţii...
Bogdan Ivan îi taxează pe Dragnea și Tăriceanu după vizita la Dacia: impertinență maximă! Bogdan Ivan, preşedintele Pro România Argeş, consideră că vizita pe care liderii Guvernului PSD-ALDE, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au desfășurat-o ieri în județul Argeș, la uzina Dacia din Mioveni reprezintă doar o dovadă clară a sfidării cu care aceștia tratează segmente importante ce țin de dez...
Argeşeanul Robert Tudorache, ales în funcţia de secretar executiv ALDE În cadrul ședinței Biroului Politic Național al ALDE, care a avut loc miercuri seară, argeșeanul Robert Tudorache a fost ales în funcția de secretar executiv al partidului. Acesta deține, în prezent, funcția de ministru secretar de stat în Ministerul Energiei, precum și pe aceea de președinte ALDE Pitești. ...
Consilierii locali ALDE, răspuns prompt la solicitările locuitorilor din Războieni Consilierii locali ALDE Pitești, Ionuț Zidaru și Daniel Florea, s-au deplasat în Cartierul Războieni, la solicitarea președintelui Asociației de Locatari BLJ6. Problema locuitorilor zonei a fost legată de igiena din jurul ghenelor, după ridicarea gunoiului de către mașinile de salubritate, și lipsa pavajului...
PNL Argeş, dialog cu oamenii de afaceri din judeţ Măsurile impuse de actualul Guvern care par a fi împotriva mediului economic, în general, generând nesiguranță și teamă, au determinat conducerea PNL să stabilească întâlniri cu antreprenori, menite să creeze o legătură între cele două entități, politic și economic, pentru a fi găsite căile eficiente, legale ...
Ultima şedinţă de consiliu local în Mioveni Joi, 14 decembrie 2017, de la ora 17.30, în sala mare a Consiliului Local Mioveni va avea loc ultima şedinţă ordinară din  acest an. Vor fi discutate, printre altele, aprobarea unor modificări ale organigramei și statului de funcții a...
Funcţionarii publici acuză Ministerul Muncii de discriminare Sindicatul Național al Funcționarilor Publici susține toate acțiunile angajaților sistemului instituțional al Ministerului Muncii, generate de discriminările salariale existente în momentul de față ca urmare a aplicării politicii salariale ...
Piaţa Dacia din Mioveni, program special pentru minivacanţa de 1 Decembrie Primăria orașului Mioveni informează că în preajma Zilei Naţionale programul de funcționare a Pieței Agroalimentare "Dacia" va fi unul special: Joi, 30 noiembrie - program până la ora 15.00Vineri, 1 decembrie - închis Programul va reveni ...
Secretarul de stat Robert Tudorache ne asigură: România dispune de necesarul de gaze natural România dispune de necesarul de gaze naturale care să deservească populația țării, în cazul iernii care se apropie. Deși există voci care susuțin că România nu ar face față cu alimentarea cu gaze naturale a populației, în cazul unei ierni ...
Concert de Ziua Națională a României, la Mioveni Consiliul Local, Primăria orașului și Centrul Cultural Mioveni vă așteaptă la un eveniment dedicat Zilei Naționale a României. Spectacolul "Nu uita că ești român!" va avea loc joi, 30 noiembrie, ora 19.00, în sala mare a Casei de Cultură a...
Mioveni: Premiaţi pentru 50 de ani de căsnicie A devenit deja o tradiţie ca autorităţile din Mioveni să sărbătorească toate cuplurile care împlinesc 50 de ani de căsnicie, în cadrul unei ceremonii festive. Astfel, 15 cupluri care sărbătoresc, anul acesta, "Nunta de Aur" au depus deja c...
 
salubritate 1
 







Ziare Online

Primaria Mioveni

Primaria Bascov

Ziare
 
salubritate2000